onsdag 5 januari 2011

De äro saliga för det minsta lilla.

Tänka sig... Folk nöjer sig över så litet. Jag hade ett tragiskt samtal med en bekant häromdagen som fick mig att tacka gudarna för att jag är på väg. Hon däremot sitter fast i slentrian. En dum kille och inget jobb. Inga visioner och en bulle i ugnen. Hon älskar ju inte ens honom! Berättelser som dessa får mig verkligen på dåligt humör!

Jag tänkte också ge ett sneak peak på mina nyårslöften. I år, gott folk, ska jag lägga krut på att utveckla mitt sociala nätverk och bygga broar. Jag ska bara omge mig med människor som ger mig något och inga losers över huvudtaget. Det ska vara kvalitet, precis som jag själv (enligt mig själv). Förutom det ska jag vara singel ett tag till eftersom jag mår bra av att känna mig fri. När det kommer till karriären pluggar jag ju redan och ska fortsätta med det och samtidigt ha mitt extraknäck. Jag ska lägga pengar på upplevelser och försöka göra fler resor. De som jag har i min omgivning ska bara bringa positiv energi och inspiration- vill inte ha något strul överhuvudtaget. Känner att jag växt ifrån mina vänner där hemma om sanningen ska fram... Det känns onödigt att "göra slut" men jag gör ändå gott i att inse att jag inte har något gemensamt kvar. Tiden är otroligt viktig och jag känner inte att jag vill lägga den på att underhålla något bara för att vara artig. Så är det med det.

Sen lovade jag mig själv att lägga i ännu en växel gällande det yttre och äta sunt för själen. Vill inte se sunkig ut vid 25 så därför går cigaretter, sömnlösa nätter och snabbmat helt bort. Eftersom jag älskar att träna känns inte det som en börda för mig- utmaningen blir sömnen och maten, men jag gillar ju utmaningar! Känner jag mig själv kommer jag nog fixa det. Tenderar nämligen att bli litet väl manisk när jag tar mig an något.

Slutligen lovade jag mig själv att fortsätta tänka positivt och inte lämna mitt flow jag känt i ett halvår. Tänka sig att inställningen till livet kan påverka välmåendet i den grad den faktiskt gör. Nej, hörni; ledsen att göra vissa besvikna men jag mår fan som en gudinna!

2011 är mitt år.
Tjipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade