tisdag 29 maj 2012

Svensk media skaver där bak!

Det har hänt att jag fått frågan om varför jag aldrig publicerar bilder i min blogg. För sex år sedan, när jag bloggade som mest och faktiskt hade ett gäng groupies som gav mig ris och ros för mina uttalanden, funderade jag på att lägga upp bilder till mina inlägg, men kom mig aldrig för att göra det med den enkla förklaringen att jag inte orkade. En bra blogg enligt dagens finniga ungdomar är en blogg där man varje dag uppdaterar med fantasilösa inlägg som egentligen inte säger ett skit om någonting. Och lägger upp en massa "oj tog du nyss kort, jag var inte beredd, men sjukt att jag blev så snygg ändå. Det slår aldrig fel"- bilder. Blondinbella som inte ens kan stava skriver böcker, Kissie som inte ens låter bra när hon pratar, än mindre är förmögen att ta ton ger ut en singel (tur att låten inte kom längre än till att spelas på radio för den kan man ju åtminstone stänga av!) och en himla massa andra snorungar som titulerar sig som både journalister, författare, entreprenörer och annat tjafs till höger och vänster.

Vad smaklösa vi är här i Sverige egentligen. Det förvånar mig att vi har så låga krav på innehållet i det vi läser, lyssnar eller ser på. Jag tittar inte ens på tv längre för jag mäktar inte med det faktum att det springer runt en förbannad snickare på kanal 5, förnedrings-tv och mjukporr 24/7 med ett gäng sossar som är inlåsta i ett hus (hela konceptet hade varit roligare om det varit på obestämd tid), desperata förortsmorsor från typ Gislaved som söker en plastfarsa till sina ungar som de fött när de var vadå typ 15?, ytterligare ett gäng sossar som inte förstått att ett liv i lyx och flärd enbart är till för den framgångsrika skaran av samhället men som ändå envisas med att shoppa sexsiffrigt för att sedan gråta ut i tv och säga "jag ville bara testa på hur det är att vara blå", eller generas över att fyra naiva flickebarn åkt till LA för att de på fullaste allvar tror att de ska slå igenom med något som är större än deras silikonbröst. Och det är mitt argument när Radiotjänst tjatar om tv-licens, det vill säga "den dagen svensk tv- och radioproduktion inser att man inte kan ha fulla beslutsfattare på kommersiella tv-kanaler och byter ut dessa mot folk som förstår hur RIKTIG tv ska se ut, lovar jag att betala alla förlorade år retroaktivt MED ränta!".

Den dagen jag ser ljuset i tunneln, det vill säga att Sveriges befolkning börjar förstå att dagens bloggexplosion och att svensk radio och tv är ett enda stort miserabelt skämt lovar jag att jag tänker lägga ut en bild på min blogg. Naken. Men tills dess får ni nöja er med att läsa texter långa som toarullar som för det mesta handlar om mig själv.

Och det är väl inte helt fel heller, kan man tycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade