måndag 7 maj 2012

Kanske det ärligaste jag skrivit...

Bästa, alla!
Jag tänkte ge er en liten sneak peak på min to-do list. En lista med saker jag bara måste få uppleva innan jag begravs i min über snygga Prada-klänning med två kilo botox i ansiktet. Sätt nu inte kaffet i halsen för all del. Alla har vi saker vi vill göra, både saker som är socialt accepterade, men också saker som är... ja... lite avvikande. Pass på här kommer mina top 20 utan inbördes ordning!

1. Ställa mig på en scen och köra stand up.
2. Ta salsa, marenga och tango till en helt ny nivå tillsammans med en het brasilianare
3. Spela piano inför publik och lära mig spela gitarr- allt för att höja pulsen och känna pirret.
4. Resa runt och uppleva olika kulturer.
5. Skriva en kioskvältare. Författarskap har alltid varit ett kall.
6. Någon gång i livet vara så vältränad och tight att håret trillar av på tjejerna av avund :p
7. Testa på akrobatiska övningar på en strippstång iklädd en våtdräkt.
8. Öppna ett gym i Istanbul (en liten hobby) och ta in olika träningsformer från Europa som inte finns där.
9. Skaffa mig ett riktigt Hollywoodsvall och vinka adjö till extensions för gott.
10. Gå en kurs i färg och form för att behaga min kreativa ådra och utveckla mitt inredningsintresse.
11. Starta mitt eget produktionsbolag.
12. Få ett stipendium och plugga utomlands en termin. USA kan vara ett alternativ som resten av alla fantasilösa svenskar. Men gränsen går vid drömmen om att semestra i Thailand! Det har aldrig lockat mig.
13. Gifta mig. Med en 10 poängare!
14. Skämma bort min familj på ålderns höst. 
15. Få ett erkännande för mina eminenta insatser inom tv-världen.
16. Kläcka en idé som ingen annan tänkt på alternativt hitta på en bättre lösning på något som redan finns.
17. Ta patent på något.
18. Sova under en bar stjärnhimmel med en snygg man. 
19. Lära mig gå i skyhöga klackar.
20. Skriva ett manus och göra en film ihop med Emilia. Kreti & Pleti AB für alle!

Och saker jag förverkligat som är värda en gulbagge:

1. Sjungit inför publik med en orkester (tvingade mig upp på studentbalen och skrålade till "inatt är jag din" varpå min dåvarande pojkvän lämnade salen omgående. Han hade tydligen tagit väldigt illa vid sig, haha)
2. Utmanat min scenskräck som följt mig som en demon under två år, genom att anta utmaningen som instruktör på F&S. Bland det roligaste och läskigaste jag gjort.
3. Börjat handla på Lidl och åker kommunalt- något jag lovat mig själv att inte behöva göra. Men jag är student och måste inse att jag inte är rik som ett troll. Än.
4. Tagit mitt pick och pack och flyttat till Göteborg där jag inte kände en enda själ.
5. Fått två artiklar publicerade i en rikstäckande sporttidning (Sportguiden)
6. Fått drömmen uppfylld och jobbat som skribent på en tidningsredaktion under ett år.
7. Kommit in på den utbildning som jag så länge trånat efter.
8. Skrivit ett utkast till ett filmmanus som jag tror kan vara något att hänga i julgranen.
9. Insett att självinsikt är en god egenskap, men inte om man vill maxa njutfaktorn i livet. Då måste man nästan vara så dum att man tror på det omöjliga. Annars är risken större att ens drömmar och visioner förblir just bara drömmar och det är väl tråkigt nu när vi ändå bara lever en gång!

Så! Då har ni någon att irritera er på under dagen som följer! 

Mvh. Denise från landet lagom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade