onsdag 1 oktober 2014

Parasiter

Nu har jag gjort det igen. Gjort mig av med de som ger mig dålig energi. Människor som är missunnsamma och avundsjuka är farliga. Jag har vetat ett tag, men gett nya chanser. Men hos mig får man inte många chanser innan jag bestämmer mig för att sätta en stor fet stämpel i pannan. Två stycken borta och jag kommer aldrig att ifrågasätta eller sakna. Ni som känner mig vet. Att jag aldrig går tillbaka när jag bestämt mig. Varför skulle jag? Vad har jag att sakna? Varför ska jag vara så elak emot mig själv och låta mig själv bli utnyttjad? Parasiter som dessa suger energi av en och lägger över sin egen ångest på människor som är starkare. Människor med högt EQ. Människor som jag.

Men ni som känner mig vet också vilken integritet jag bär på. Hur högt jag värderar lojalitet och ärlighet. Att jag förväntar mig detta av riktiga vänner, familj och släktingar. Ni vet också att jag är en av de som aldrig har varit rädd för att vara själv. Jag är alltid själv. Själv men inte ensam. Därför har det aldrig varit något problem för mig att plocka bort människor som inte håller måttet.

Jag behöver inga avundsjuka och störda släktingar. Inte heller sådana vänner eller partner. Och det vet dom. Jag förstår varför ni är avundsjuka. Jag vet vad det beror på. Och ni är farliga. Farliga för att ni inte vill mig väl. Det är därför ni får dörren i ansiktet. Ibland kommer det som en överraskning, ibland känner ni det på er.

Ikväll skrattar jag lite åt alla er därför att ni alla är på ett eller annat sätt störda människor som försöker leva igenom mig. Jag skrattar åt er för att jag vet att ni saknar mig. Och jag skrattar för att jag inte är som er. Jag vet vem jag är och min inre styrka. Och ni vill bara slita av er håret för att ni saknar den. Jag strävar framåt, inte bakåt. Därför skakar jag av mig ännu ett gäng idioter längs vägen och känner mig tusen ton lättare.

Avundsjuka människor är farliga.
Gör er av med dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade