onsdag 28 april 2010

Handlar om obesvarad kärlek

Hej.
Eller vänta nu, har vi setts förr? Klart vi har. Vi har ju mer eller mindre varit i dialog med varandra från och till under fyra års tid. Fast på mina villkor. Därför ibland har jag hatat tanken på att dela med mig av min sårbarhet till er. Denna Lee som har kommit att bli mitt alterego har i många avseenden varit bra, speciellt vid tillfällen då jag varit bitter och övervägt att stoppa händerna i köttkvarnen. Då har hon kunnat avlett er uppmärksamhet till något så ytligt som "dagens fantasilösa outfit" eller "kvällens o.n.s.". Exakt så har jag manipulerat er läsare. Och exakt längs den vägen tänker jag fortsätta. Ni vet sen tidigare att jag är en frispråkig kvinna och har fått mycket ris och ros för det. Arga mail, samtal och syrliga kommentarer från både kända och okända ansikten har under årens lopp konfronterat, ifrågasatt, hissat eller dissat mig, så därför tänker jag förtydliga detta en gång för alla; det här är mitt forum. Vill jag skriva om snoppar och vaginor, dra obscena paralleller mellan livet och människan som får känsliga läsare att sätta morgonkaffet i halsen, så gör jag det. Passar det inte så kan man exempelvis läsa andra genialiska bloggar som förtjänar att ta emot ett Pulitzerpris, t.ex. www.kanal5.se/lindarosing. Sen ska ni veta det, mina kaffebönor att ni är JÄVLIGT välkomna tillbaka in i värmen! Låt oss fortsätta där vi slutade. Men vi gör det på mitt vis, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade