torsdag 4 oktober 2012

Bitterljuvt.

Det ska bli väldigt intressant att se vad som kommer att ske för vissa framöver. Det är ganska roligt att det finns de som skryter och lovordar sina egna till den grad att de nästan helgonförklaras. Och alla dessa jämförelser med mig. Du är si och du är så. Bara för att jag är tyst så betyder det inte att det runnit av mig. Tvärtom har jag dokumenterat allt över tid och väntar nu på att vissa ska bli besvikna. Misstaget ni gjorde var att jämföra er med mig. Inte för att vara dryg eller riskera att sätta ord på mina känslor med klyschor, men ni kommer alltid att stå i min skugga. Det kände jag då och det känner jag nu. Nya tider är på intåg, upprättelsen har visat sig vara närmare än jag räknat med. Och vid rätt tillfälle kommer jag att dra fram mitt ess ur rockärmen och låta orden bilda meningar med en sådan slagkraft att det inte kommer finnas något kvar att argumentera för. Vill jag ha sista ordet så får jag det och den här gången vill jag det mer än någonsin.

Ni kommer tyvärr att få äta upp allt det ni sagt i sinom tid, så vad säger man? Smaklig måltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade